richtsjes.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Right it is
Dit ben ik
Nieuwsgierig naar wie ik ben?
Kijk bij mijn profiel en anders...
je leert me vanzelf kennen

~~Richtsje~~

plekje van
 Alwin*&Rudmer*

7 augustus, dinsdag, Page -Bryce Canyon
7 augustus, dinsdag, Page -Bryce Canyon Na een superhete nacht (de airco draait overuren en volgens mij is het deze zomer in Nederland wishfull thinking om de temperatuur zo hoog te krijgen: 26 graden) zijn we wat gammeler dan normaal weer op pad. De airco werkt op onze kelen en ogen, heb ik normaal nooit last van. De tank is weer gevuld, 46 gallons erin laten lopen.  Onderweg zien we elke 20 km het landschap weer veranderen, van compleet onherbergzaam tot wat bos-en-heide-gebieden, met steeds van die Western-bergen erbij. Bijzonder en steeds nieuw. Richting Bryce en Zion rijden we langs een riviertje en veel ranches. De eerste buffels zijn we zo voorbijgereden, zonder te fotgraferen. Draaien op de weg lukte niet... Wilko heeft wat last van het reizen en is moe, zo nu en dan wisselen we van plek, hij voorin. Op de achterbanken hobbelt en wiebelt alles veel meer, dat blijft hij lastig vinden. Wybrig heeft zijn polsbandjes tegen wagenziekte echter meegehad op vakantie. Vanmorgen tijdens het ontbijt lazen we dat 'ús' Epke zijn gouden medaille op de Olympische Spelen haalde, mooi zo! Rond lunchtijd vonden we bij Ruby's Inn een plekje op de campground voor 2 nachten. De jongens wilden even naar het zwembad en dan zou ik verderop boodschappen halen. Een kwartier later hoosde het en begon het flink te onweren toen ik uit de winkel terugkwam. Eenmaal aangekomen bij de camper was ik doorweekt! De rest van de middag onweerde, regende en hagelde het. Zo erg zelfs dat het in de camper lekte. En dat is minder. Gelukkig slechts in de keuken, maar toch. Morgen een telefoontje naar de verhuurder dus. We hebben een hapje gegeten in een van de vele restaurantjes hier en kwamen er net achter dat we weer in een andere tijdzone zitten. Zucht.  Zometeen vroeg naar bed, deze keer mét een dekbed want het koelt hier af doordat we zo hoog zitten. Morgenochtend het park in, opnieuw de luie manier, met shuttlebus naar uitzichtpunten en geen langere hikes. 's Middags wordt er nl weer regen voorspeld.  (helaas geen internet gister, dus pas nu op 8-8 geplaatst)